Monday, September 10, 2018

Sidescrolling animations - サイドスクロールアニメーション


Idle and running animation

Above you can see some work in progress of the main character basic animations, missing only a proper jump animation that I'm working on.


The good thing about animating for a platformer is that you only need to create 1 animation "per action". This is in contrast to a top-view game like PPG where you have to make different animations for movement in 4 directions (north, south, east and west, tough for east west you can mirror one of them). This helps reduce development time.

But since there is only 1 animation per action, I decided to increase the frame count so as to make them smoother and also to leave my comfort zone that I setup for myself while creating PPG, where most animations had 4 frames, with a few having 5 or 6. Now I'm aiming to have a base 6 frame count, with some having up to 8 frames (like the running animation above).

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アニメーション:アイドルと実行

ビデオは主人公の基本アニメーションの進行中の作品を示し、私が現在取り組んでいる適切なジャンプアニメーションだけが欠落しています。

プラットフォーム作成者のアニメーション化についての良い点は、各キャラクターのアクションごとに1つのアニメーションを作成すればよいことです。 これは、PPGのようなトップビューのゲームとは対照的です。ここでは、4方向(東西の場合は北、南、東、西、厳しい場合は1つ)の4種類のアニメーションを動かす必要があります。 これは開発時間を短縮するのに役立ちます。

しかし、1アクションにつき1つのアニメーションしかないので、フレーム数を増やしてよりスムーズに見えるようにしました。 PPGでは、ほとんどのアニメーションには4つのフレームがあり、一部には5または6がありました。今では、ベースを6フレームカウントすることを目指しています。 いくつかのアニメーションは、上記のアニメーションのように最大8つのフレームを持ちます。


2 comments:

  1. Ignore my previous comment, accidentally spelt something wrong :P Anyway, your 2D animations are looking good so far, you're certainly tempting me to try using Unity for 2D game production as well. I've touched on it before, but I've never really gotten a hang of it. I cannot wait to see how this game goes though :)

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    1. I'd say that you should do it! There are plenty of easy to follow tutorials for simple 2D games on youtube for instance. Even if you don't know much coding, some of these tutorials also explain the basics, and it's always a good idea to begin with simple projects to get some experience!

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